Zakwaszenie organizmu – objawy

Zakwaszenie organizmu może doprowadzić do bardzo poważnych konsekwencji zdrowotnych! Odwapnienia kości, osteoporozy, cukrzycy, a nawet raka!

  • bezsenność
  • wypadnie włosów,
  • większa podatność na infekcje,
  • sucha skóra
  • zaparcia
  • wzdęcia
  • bóle mięśni

To tylko niektóre objawy świadczące o zakwaszeniu organizmu! Jeżeli zaobserwowałeś co najmniej trzy z nich, w Twojej głowie powinno zapalić się czerwone światło ostrzegawcze, które wręcz krzyczy: zmień dietę!

Produkty zakwaszające organizm

Produkty spożwycze można podzielić na trzy grupy:

  • mocno zakwaszające – pH 5,9-5 – mięso, ser, wędliny, słodycze, produkty zawierające cukier, alkohol, mąka pszenna, napoje gazowane, kawa, herbata, sól, papierosy, kakao, czekolada.
  • średnio zakwaszające – pH 6-6.9 – kukurydza, mleko i jego przetwory, ziemniaki bez skóry, mąka pełnoziarnista, pieczywo razowe, orzeszki ziemne, piwo.
  • słabo zakwaszające pH<7 – soja, twaróg, orzechy nerkowca, kasza gryczana, orkisz, otręby.

Odkwaszanie organizmu

Dzięki odpowiednio zbilansowanej diecie, jesteśmy w stanie przywrócić prawidłowe pH organizmu. W naszym jadłospisie nie może zabraknąć produktów zasadotwórczych – powinny stanowić 80% naszego menu. Pozostałe 20% zostało zarezerwowane dla tych kwasotwórczych. Na liście zakupów nie może zabraknąć:

  • kaszy jaglanej
  • oliwy z oliwek
  • orzechów
  • świeżych warzy i owoców, a zwłaszcza cukinii, buraków, pomidorów, szpinaku, cytrusów, moreli, truskawek, borówki amerykańskiej, arbuzów.

Warto również sięgnąć po zieloną herbatę lub kawę zbożową, które również wykazują działanie zasadotwórcze. Wiedza na temat tego, które produkty są dobre dla naszego organizmu, a które nie, jest niezbędna do tego, aby cieszyć się dobrym zdrowiem. Aczkolwiek niewystarczająca. Musisz pamiętać również o regularnych posiłkach! Unikać jedzenia w biegu oraz stresu! Podstawą odkwaszania organizmu jest odpowiednie nawodnienie! Należy wypijać co najmniej 2,5 litra wody dziennie! Oprócz tego warto sięgnąć po napary z ziół- pokrzywy, skrzypu polnego, mięty, rumianku czy kopru włoskiego. Dzień zacząć od wypicia szklanki przegotowanej wody z dodatkiem soku z cytryny. Pomimo kwaśnego smaku wykazuje on działanie alkalizujące. Dzięki niemu nie tylko przywrócisz prawidłowe pH organizmu, ale również przyspieszysz metabolizm, wzmocnisz odporność oraz usprawnisz trawienie. W diecie alkalicznej nie może zabraknąć świeżych sałatek i surówek. To świetny sposób na dostarczenie sobie dużej ilość witamin i minerałów. Jeżeli nie masz czasu na krojenie warzyw, wrzuć je do blendera i przygotuj koktajl. Na szczególne wyróżnienie wśród produktów zasadotwórczych zasługuje kasza jaglana. Możesz ją jeść na słodko i na słono. Na śniadanie – zamiast owsianki. Na obiad – zamiast ziemniaków. Kolejny ważny składnik diety, to tłuszcze. Oczywiście mam na myśli te zdrowe – oliwę z oliwek, olej kokosowy, olej lniany czy olej z pestek dyni.

Podsumowanie:

Pamiętaj o tym, że dieta odkwaszająca nie przyniesie oczekiwanych rezultatów wówczas, gdy nie zmienisz stylu życia. Regularna aktywność fizyczna, odpowiednia ilość snu, wolniejsze tempo życia, unikanie sytuacji stresogennych, eliminacja używek – na pewno przełożą się na stan zdrowia, lepsze samopoczucie oraz kondycję naszego organizmu!

5 komentarzy

  1. Patrząc na listę objawów wydaje mi się, że mam zakwaszony organizm…. ale nie wiem jak to sprawdzic 🙁

    • Podobno trzeba zrobić test ph…

  2. Te objawy zakwaszenia organizmu można przyspiać równiez do innych chorób… Chyba najlepszym rozwiązaniem bedzie zrobienie badań.

    • Dokładnie… Zresztą teraz mamy taką porę roku, a nie inną. Większość osób czuje się przemęczona, ospała itd.

      • Otóż to! Nie ma sensu wkrecac sobie chorób!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *