Woda a odchudzanie

Woda – źródło życia. Niezbędna nie tylko do zachowania podstawowych funkcji życiowych, ale również do odchudzania! Odpowiada za przebieg większości reakcji metabolicznych zachodzących w naszym organizmie – produktów przemiany materii, hormonów, substancji odżywczych, enzymów. Reguluję temperaturę ciała. Stanowi ok. 70 % masy ciała dorosłego człowieka! Istotnym elementem diety odchudzającej jest odpowiednie nawodnienie ciała, jak i umysłu. Tak, nasz mózg też potrzebuje wody! Jaką wodę pić, jak często pić i jaką rolę odgrywa woda w procesie odchudzania? Tych wszystkich rzeczy dowiesz się czytając ten wpis!

Rola wody w procesie odchudzania

Picie wody przyspiesza odchudzanie. Dlatego spore grono dietetyków zaleca regularne nawadnianie organizmu. W ciągu doby tracimy średnio 2,5 litra wody. Pozbywamy się jej wraz z potem, w trakcie oddychania czy oddawania moczu. Dlatego dietetycy przywiązują tak dużą wagę do regularnego nawadniania organizmu, które ma istotny wpływ na tempo odchudzania.

Woda:

  • oczyszcza organizm z toksyn
  • przyspiesza metabolizm
  • usprawnia pracę układu trawiennego
  • reguluje rytm wypróżnień
  • zmniejsza łaknienie
  • odpowiada za transport pożywienia

Podczas odchudzania samo picie wody nie pomoże, warto zastanowić się nad suplementacją błonnikiem witalnym Fibre SelectBłonnik i woda są jak i Yin i Yang – nie mogą bez siebie żyć. Fibre Selecto preparat błonnikowy w formie proszku. Znajdziemy w nim kombinację substancji odchudzających takich, jak:

  • Błonnik jabłkowy – zapewnia uczucie sytości
  • Inulina z korzenia cykorii – odbudowuje florę bakteryjną jelit
  • Mikronizowany błonnik lniany – poprawia perystaltykę jelit
  • Oligofruktoza z korzenia cykorii – usprawnia pracę układu trawiennego
  • Łupina nasienna babki jajowatej – oczyszcza organizm z toksyn oraz reguluje rytm wypróżnień

Dzięki wodzie, składniki zawarte w preparacie Fibre Selecmogą zacząć działać! Pęcznieją w żołądku, zmniejszają uczucie głodu i nie zawierają kalorii, dzięki czemu odchudzanie przebiega naprawdę szybko i sprawnie. Bez efektu jojo i skutków ubocznych. Dzięki Fibre Selecjesteśmy w stanie uniknąć fazy plateau – czyli zatrzymania wagi. Skąd to wiem? Mam za sobą kilka prób odchudzania i dopiero dzięki Fibre Selecudało mi się schudnąć bez jakiegokolwiek zastoju. Regularne spadki wagi – 2 kilogramy tygodniowo, a do tego o niebo lepsza praca jelit i układu pokarmowego! Muszę wspomnieć również o tym, że Fibre Selecuratował moje żyły od zapomnienia! Pomógł mi wygrać walkę z wysokim poziomem cholesterolu!

Ile wody pić w trakcie odchudzania? 

Zdania na ten temat są podzielone. Jedni mówią, że 1,5 litra dziennie… Inni, że 2… Na szczęście istnieje pewien wzór matematyczny, dzięki któremu dowiemy się, jakie jest nasze indywidualne zapotrzebowanie na wodę.

Na pierwsze 10 kg naszej masy ciała przyjmujemy zapotrzebowanie na poziomie 100 ml/ kg. Następne 10 kg- 50 ml/kg. Kolejne 20 ml/kg.

Przykład: zapotrzebowanie na wodę osoby ważącej 70 kilogramów

(10 x 100 ml) + (10 x 50 ml) + (50 x 20 ml) = 2500 ml

Jaką wodę pić? 

  • wysokozmineralizowaną, bogatą w wapń
  • jeśli pijesz wodę z kranu, zastanów się nad zakupem filtru
  • z dodatkiem soku z cytryny

 

19 komentarzy

  1. Woda ma bardzo istotny wpływ na odchudzanie. Wypełnia żołądek i przyspiesza wydalenie toksyn… no i jest niezbędna do tego, aby nasz organizm prawidłowo funkcjonował. Przecież to źródło życia!!

  2. Ja już od dawna dbam o to, by poziom minerałów w moim organizmie był dzięki wodzie uzupełniany regularnie. Dlatego wybrałam bogatą w wapń i magnez zieloną Piwniczankę, która oprócz minerałów ma także wspaniały smak 🙂

    • A ja z kolei popijam Muszyniankę, która ma bardzo podobny skład/ To moja ulubiona woda.

      • Tego typu wody są zdecydowanie lepsze od takiej zwykłej mineralnej, niegazowanej… Po pierwsze mają lekko gazowaną nutę, a po drugie dostarczają wielu cennych składników. Chociaż te typowo lecznicze są okropne! Np. woda Jan. Zgadacie się ze mną?

        • Oj tak. Woda Jan jest paskudna, ale pomaga na wiele schorzeń.. Także jak ktoś musi to warto…

  3. latem piłam wodę z dodatkiem świeżych owoców – moja ulubiona to ta z granatem, a teraz przerzuciłam się na przegotowaną z dodatkiem soku z cytryny i imibru

  4. a co sądzicie na temat wody smakowej? rzeczywiście jest taka zła :(?

    • niestety tak – ta którą znajdziemy w sklepach żywiec itp. zawiera mnóstwo cukru, jak nie lubisz zwykłej wody to zrób w domu taką z dodatkiem wyciśniętego soku z pomarańczy lub cytryny, ewentualnie dodaj owoce.

  5. woda rzeczywiscie wspomaga odchudzanie, ale przy okazji wymusza niezliczoną ilość wizyt w toalecie!!! 🙁 😀

  6. a ja nie mogę przekonać się do picia wody… może właśnie dlatego moja waga stoi w miejscu, a ciało jest opuchnięte? jak myślicie?

    • myślę, że to bardzo możliwe – zacznij więcej pić obserwuj swój organizm

  7. A jak to jest z piciem kawy? Słyszałam, ze odwania…. a ja piję trzy kubki dziennie…

    • Kawa działa odwadniająco!! Dlatego trzeba pamiętać o codziennym uzupełnianiu płynów!

  8. Ja nie lubię wody, dlatego piję herbatki ziołowe i owocowe. Oczywiście bez dodatku cukru. Myślicie, że to dobry pomysł?

    • Myślę, że tak.

      • A ja myślę, że nie do końca… Herbata też odwadnia…

        • To prawda. Zwłaszcza ta czarna.

  9. Jak ktoś do tej pory pił 2 litry coca coli dziennie albo soków ze sklepu i przerzuci się na czystą wodę, to na pewno zauważy zmianę na wadze.

    • Ja zaczęłam od zmiany na coca colę light. Wiem, że jest niezdrowa, ale przynajmniej nie ma kalorii….

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *