Sposoby na odchudzanie – co wybrać, żeby pozbyć się nadwagi? Część I

Odchudzanie to temat rzeka. Można by o nim rozmawiać godzinami. Co rusz przybywa sposobów dzięki którym będziemy w stanie pozbyć się dodatkowych kilogramów. Czym warto się zainteresować? W co warto zainwestować? W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się najbardziej popularnym metodom odchudzania. Na koniec wybierzemy tą najlepszą! To co? Do dzieła!

Głodówka 

Głodówka jest jednym z najbardziej popularnych sposobów na szczupłą sylwetkę. Pomimo nagonki dietetyków, w dalszym ciągu nie brakuje amatorów niejedzenia.

  • Głodówka zupełna – woda + napary z ziół
  • Głodówka niezupełna – woda+napary z ziół+niskokaloryczne produkty spożywcze
  • Półgłodówka – woda+napary z ziół+ niskokaloryczne warzywa i owoce – przykładem tego typu praktyki jest dieta dr Dąbrowskiej

Biorąc pod uwagę czas jej trwania wyróżnia się głodówki:

  • 24-36-72-godzinne
  • 1,3, 7, 10, 14, 20 i 30 dniowe. Wyjątek stanowi diet dr Dąbrowskiej, która może trwać 6 tygodni!

Bez względu na to ile uda nam się schudnąć, jedno jest pewno: efekt będzie stosunkowo nietrwały. Zniknie zaraz po tym, jak wrócimy do „normalnego jedzenia”. Dodatkowo musisz wiedzieć, że:

  • pozbyłeś się nadmiaru wody a nie tłuszczu, a wraz z nią cennych dla Twojego organizmu substancji – witamin, minerałów oraz elektrolitów. Narażając się tym samym na anemię. Nie wspominając o złym samopoczuciu: silne bóle głowy, rozdrażnienie, zmęczenie, problemy z pamięcią i koncentracją. To nie koniec złych wiadomości! Właśnie spowolniłeś swój metabolizm. Nie wiem czy wiesz, ale Twoja przemiana materii potrzebuje jedzenia a nie głodzenia! Wówczas gdy odetniesz ją od energii, zaczyna gromadzić tłuszcz na tzw. gorsze czasy, co skutkuje niekontrolowanym wzrostem wagi. Na pewno spotkałaś się ze stwierdzeniem – jem mało, a tyję. Teraz znasz jego genezę.

Podsumowanie

Nie będę owijać w bawełnę, od razu przejdę do sedna. Głodówka jest niezdrowa. Ba! W niektórych przypadkach wręcz wyniszczająca! Może doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych. Nie warto jej stosować.

Dieta niskokaloryczna

Siostra cioteczna głodówki. Dopuszcza minimalne racje pokarmowe, oscylujące na granicy 500-600 kalorii. Podobnie jak ona, daje naprawdę spektakularne efekty. Zachęca nagłówkami – schudnij 10 kilogramów w miesiąc! Czy jest bezpieczna? Zdecydowanie nie.

  • spowalnia metabolizm
  • pogarsza samopoczucie
  • uczy złych nawyków żywieniowych
  • przyczynia się do nadmiernego wypadania włosów, pogorszenia kondycji włosów skóry oraz paznokci
  • powoduje efekt jojo
  • zwiększa ryzyko anemii
  • rozregulowuje pracę układu hormonalnego

Podsumowanie:

Ujemny bilans kaloryczny to klucz do osiągnięcia sukcesu w odchudzaniu – to prawda. Sęk w tym, że jest kwestią bardzo indywidualną. Uzależnioną od wieku, wagi, wzrostu, pracy – szeroko rozumianego stylu życia, a nie mądrości głoszonych przez pseudo „dietetyków”.

Aktywność fizyczna

Hasło „dieta” wywołuje u Ciebie reakcję alergiczną? Dostajesz gorączki na samą myśl o tym, że będziesz musiała zrezygnować z jedzenia swoich ulubionych potraw? Spokojnie. To ostateczność. Tak jak wspomniałam, ujemny bilans kaloryczny to podstawa skutecznej redukcji. Jak go osiągnąć? Do wyboru masz dwie metody – ograniczyć jedzenie lub zacząć ćwiczyć. Aczkolwiek musisz mieć świadomość tego, że aktywność fizyczna może potęgować apetyt!

Podsumowanie: sport to doskonały sposób na redukcję wagi bez wyrzeczeń. Regularne treningi (3-4 razy w tygodniu) z pewnością poprawią wygląd Twojej sylwetki. Warunek jest jeden: po siłowni nie idź do pizzerii! Co ćwiczyć? Poniżej znajdziesz listę aktywności, które przybliżą Cię do osiągnięcia celu – szczupłej sylwetki!

  • Bieganie
  • Jazda na rowerze
  • Spinning
  • Pływanie
  • Aerobik
  • Nordic walking

Tabletki na odchudzanie 

Wybór preparatów odchudzających jest ogromny! Wystarczy wejść do pierwszej lepszej apteki, aby przekonać się że to prawda. Jedne przyspieszają metabolizm, drugie spalanie tkanki tłuszczowej, a trzecie zmniejszają apetyt. Jakie wybrać? Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Kup te, które odpowiadają Twoim potrzebom. Aczkolwiek miej na uwadze fakt, że bez zmiany nawyków żywieniowych nie schudniesz. Tabletki na odchudzanie nie mają magicznej mocy, nie wchłaniają kalorii zawartych w pożywieniu – co nie zmienia faktu, że mają istotny wpływ na przebieg redukcji.

Podsumowanie: tabletki na odchudzanie to idealne rozwiązanie dla osób, które pomimo przestrzegania diety nie tracą na wadze. Dzięki nim:

  • metabolizm ruszy z miejsca, a my zaczniemy chudnąć
  • pokonamy nadmierny apetyt
  • zmniejszymy ochotę na słodycze, fast-foody oraz inne niezdrowe przekąski
  • unikniemy efektu jojo

W co warto zainwestować? Jak nie dać się nabrać i nie kupić bubla? Poniżej zamieściłam kilka wskazówek.

  • sprawdź skład preparatu, który Cię interesuje
  • zanim zdecydujesz się na zakup konkretnego środka, przeczytaj co o nim piszą w sieci – nie ufaj reklamie

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

error: Content is protected !!