Odchudzanie – wszystko, co powinnaś wiedzieć na jego temat!

Odchudzanie – przedsięwzięcie, które wymaga odpowiedniego przygotowania, czasu, determinacji oraz motywacji. Tylko wtedy ma sens. Zaczyna się dużo wcześniej niż przekroczenie progu sklepu ze zdrową żywnością. Początek ma miejsce w naszej głowie!

Świadomość decyzji

Decyzja o rozpoczęciu odchudzania powinna być podjęta świadomie – nie pod wpływem chwili, których w naszym życiu nie brakuje. Ślub siostry, wyjazd na wakacji. Krótkotrwałe diety nie mają sensu! Spowalniają metabolizm oraz zwiększają ryzyko wystąpienia efektu jojo.

Waga nie jest dobrym wyznacznikiem postępów w odchudzaniu

Waga kobiety zależy w dużej mierze od cyklu menstruacyjnego, którym rządzą hormony. Większość z nas obserwuje jej wzrost tuż przed miesiączką, co jest całkowicie normalnym zjawiskiem związanym z gromadzeniem się wody w organizmie. Nie bez znaczenia są również takie czynniki jak:

  • częstotliwość wypróżnień
  • ilość spożytego jedzenia
  • ilość wypitych płynów

Dlatego też codzienne pomiary są pozbawione sensu! Najlepiej ważyć się raz w tygodniu, na czczo, po porannej toalecie. Warto również zainwestować w centymetr krawiecki i…. dobre lustro. 😉 Zobaczenie własnego odbicia potrafi, jak nikt inny zmotywować nas do pracy na sylwetką!

Tempo odchudzania

Na początku odchudzania pozbywamy się nadmiaru wody oraz resztek jedzenia zalegających w jelitach, dlatego waga spada zastraszająco szybko! Dopiero po upływie 14 dni nasz organizm bierze się za spalanie nadmiaru tkanki tłuszczowej, co jest o wiele bardziej wymagającym procesem – stąd też powolniejsza utrata kilogramów. Musisz być na to przygotowana! Tempo odchudzania jest bardzo indywidualną kwestią. Zależy od wielu czynników:

  • wieku
  • płci
  • stanu zdrowia
  • ilości przebytych diet odchudzających

70% dieta, 30% ćwiczenia

Sukces w odchudzaniu zależy przede wszystkim od diety! Wbrew pozorom sylwetkę buduje się w kuchni, a nie na siłowni!

Bądź cierpliwy

Organizm to nie maszyna – nawet najlepszy informatyk nie jest w stanie go zaprogramować. Musisz liczyć się z tym, że w trakcie odchudzania mogą pojawić się zastoje wagi. To bardzo trudne chwile, w trakcie których wiele osób rezygnuje z dalszej walki o szczupłą sylwetkę. Musisz je jakoś przetrwać. Cierpliwość i wytrwałość zostaną wynagrodzone!

Niskokaloryczna dieta nie pomoże Ci schudnąć

Im mniej jesz, tym więcej chudniesz – bzdura! Bzdura powielana przez wiele kobiet! Zbyt niskokaloryczna dieta może okazać się wyjątkowo zgubna w skutkach.

  • spowolniony metabolizm
  • efekt jojo
  • niedobory żywieniowe
  • problemy hormonalne

Niektóre choroby mogą utrudniać odchudzanie

Cukrzyca, niedoczynność tarczycy, Hashimoto, zespół policystycznych jajników, insulinooporność – jeżeli cierpisz na którąkolwiek z tych chorób musisz się liczyć z tym, że Twoje odchudzanie będzie wymagało większego zaangażowania!

Mężczyźni chudną szybciej niż kobiety

Andrzej zaczął odchudzanie w tym samym dniu co Asia. Ona schudła zaledwie 3 kg, a on już 6! I gdzie to słynne równouprawnienie, o które tak walczyłyśmy? Cóż… w kwestii wagi kobiety i mężczyźni nie mają równych szans. Pierwszym czynnikiem warunkującym ten fakt są geny. Drugim budowa, a trzecim mniej skomplikowana gospodarka hormonalna.

Miejsce spalanie tłuszczu nie istnieje! 

Wiele osób wciąż wierzy, że można pozbyć się tłuszczu z konkretnej partii ciała. Tymczasem prawda jest zgoła inna. Miejscowe odchudzanie nie istnieje! Nie można schudnąć tylko z brzucha, czy tylko z nóg!

Konsekwencja

Jeżeli myślisz, że po osiągnięciu wymarzonej wagi będziesz mogła wrócić do starych nawyków żywieniowych – jesteś w błędzie. Tylko stała zmiana nawyków żywieniowych gwarantuje sukces w odchudzaniu! Powrót do słodyczy i śmieciowego jedzenia jest równoznaczny z efektem jojo!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *