Kiedy należy przerwać odchudzanie cz.6.

Brak efektów pomimo stosowania „głodowej” diety

Nie ulega wątpliwości, że różnimy się pomiędzy sobą istotnie zapotrzebowaniem energetycznym. Podobnie też jasne jest, że deficyt energetyczny powinien być dopasowywany indywidualnie, u niektórych osób może wynosić on 300, u innych 500 jeszcze u innych – 1000kcal  by odchudzanie przebiegało efektywnie. Jeśli jednak okazuje się, że pomimo wprowadzenia głębokich restrykcji kalorycznych masa ciała nie obniża się, to może to być sygnał świadczący o tym, że coś z naszym zdrowiem jest nie tak.

W takim wypadku zamiast przykręcać przysłowiową śrubę i schodzić z pułapem energetycznym do wartości trzycyfrowych warto udać się po poradę do lekarza lub dietetyka. Istnieje wiele możliwych powodów, przez które odchudzanie staje się prawdziwą drogą przez mękę. Najczęstszą przyczyną jest niedoczynność tarczycy, która może mieć różne podłoże. Również inne problemy hormonalne, a także stosowanie niektórych leków mogą powodować, że efekty redukcji są niesatysfakcjonujące. W takich wypadkach konieczne jest najpierw wyprowadzanie stanu patologicznego, a dopiero potem wdrażanie diety odchudzającej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

error: Content is protected !!